PROJEKTŲ DIENOS VEIKLOS

Projektų metodas – aktyvaus mokymo forma, kuri lavina intelektą, ugdo įgūdžius, kuriuos būtų galima pritaikyti gyvenime. Projektų metodas leidžia atsižvelgti į  nevienodą mokinių mokymosi aktyvumą. Galima organizuoti visapusišką mokymosi procesą, integruoti kelių dalykų pamokų temas į bendrą temą. Mokykloje susitarta triskart metuose organizuoti projektų dienas. Sausio 29 d. vyko antroji projektų diena. Šiais metais įgyvendinamas integruotas projektas „Gyvūnai“.

1-4 klasių mokiniai žiūrėjo  trijų dalių edukacinius filmukus ,,Laukiniai gyvūnai“, ,,Lietuvos žinduoliai“. Susipažino su 10 greičiausių gyvūnų pasaulyje, stebėjo, kaip gyvūnai bendrauja. Po to piešė labiausiai patikusį gyvūną, pagal gyvūnų garsus turėjo atspėti, koks tai gyvūnas. Taip pat mokiniai dalyvavo viktorinoje, atliko kūrybinius darbus: skaitė ir papildė komiksus, lipdė, konstravo gyvūnus, žaidė žaidimus, ieškojo gyvūnų pėdsakų.

5-8 klasių mokiai kartu su matematikos mokytoju diskutavo apie pilkųjų kiškių populiacijos mažėjimą,  didėjant plėšriųjų gyvūnų populiacijai.  Mokiniai patys nagrinėjo šią problemą, naudodamiesi DI ir statistikos duomenimis. Dailės ir geografijos mokytojos vykdė projektą „Nykstantys Lietuvos gyvūnai“. Mokiniai gilino žinias ir ugdėsi kompetencijas dalyvaudami viktorinoje, žaisdami, vaidindami, stebėdami ir analizuodami dokumentinę vaizdo medžiagą. Lietuvių kalbos ir literatūros ir fizinio ugdymo mokytojai pakvietė mokinius į mįslių, patarlių ir brauktažodžių varžytuves. Taip pat pasitelktas metodas „Mokiniai mokiniams“ – mokinių tarybos narės Ugnė ir Gerda pasiruošė ir vedė pamoką „Gyvūnų pasaulis“ kitoms klasėms: merginos pristatė pamokos temą, uždavinius, parodė ir papasakojo daug įdomių faktų apie gyvūnus. Pamoką vainikavo viktorina, kurios tikslas – pasitikrinkti ir įsivertinti įgytas žinias. Merginos estafetę perdavė 6 kl. mokiniams, kurių užduotis – organizuoti netradicinę pamoką apie gyvūnus pavasarį.  

Abejingų nepaliko susitikimas per nuotolį su buvusia mokyklos mokine Faustina. Ji papasakojo apie savo studijas, svajonių darbą, keliones po Europą ir Afriką. Vaikai negalėjo atitraukti akių nuo fotografijose užfiksuotų liūtų, tigrų, vilkų, raganosių, dramblių… Kiek džiugesio vaikams buvo, kai Faustinai paklausus jie gebėjo atpažinti gyvūnus. Įspūdingi ne tik gyvūnai, bet ir kiti gamtos objektai – pro lėktuvo langelį matoma Kilimandžaro viršukalnė, Ranofomana nacionalinis parkas, Viktorijos krioklys ir jo apylinkės. O kur dar naktinio dangaus grožybės…

Siekdami prisidėti prie kaimynystėje įsikūrusių gyvūnėlių gerovės visą savaitę vykdėme akciją „Padaryk mažą gerą darbelį Šiaulių letenėlės globotiniams“. Surinkta nemažai gėrybių – maisto, vitaminų, priežiūros reikmenų. Nuvykę į prieglaudą ne tik perdavėme lauktuves, bet ir apžiūrėjome keturkojus, pavedžiojome, pakalbinome, paglostėme… Pavasarį planuojame sugrįžti.

Pasitelkiant projekto metodą skatinamas vaiko pasitikėjimas, suteikiama galimybė asmenybei atsiskleisti, bendradarbiauti. Taip pat vaikai mokomasi būti tolerantiški, suvokti individo ir grupės santykį, generuoti idėjas ir jas įgyvendinti, planuoti ir laiku atlikti užduotis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *